წყალქვეშა მშენებლობა: როგორ ხორციელდება ასეთი სამუშაოები

პირამიდების აგების დღიდან ხალხი ახორციელებდა ბრწყინვალე, გიჟურ, გრანდიოზულ არქიტექტურულ და საინჟინრო პროექტებს. ზოგჯერ თქვენ მუშაობა მოგიწევთ ყველაზე მოულოდნელ და არასტუმართმოყვარე ადგილებში. ამ შემთხვევაში კი წყალქვეშ. საბედნიეროდ, თანამედროვე ტექნოლოგიები იძლევა ფართო შესაძლებლობებს სამშენებლო და სარემონტო სფეროში.

ფოტო: theconstructor.org.

მანქანის შეკეთება ან აგარაკზე ღობის გაკეთება სულაც არ არის რთული საქმე, ასეთ დავალებას მეტ-ნაკლებად გაწვრთნილი ადამიანიც კი გაუმკლავდება. მაგრამ რას იზამდით, თუ უზარმაზარი სამგზავრო ლაინერის, საზღვაო ტანკერის შეკეთება ან ხიდის განთავსებაა საჭირო ზღვის არხზე? ასეთი დავალებების შესრულება საკმაოდ რთულია, მით უმეტეს, როცა ეს ყველაფერი პირდაპირ წყალში უნდა გაკეთდეს. სპეციალურად ასეთი სიტუაციებისთვის ადამიანებმა შექმნეს კოფერდამები.

ფოტო: winonadailynews.com.

კოფერდამი არის დროებითი წყალგაუმტარი ჩარჩო, რომელიც პირდაპირ წყალშია დამონტაჟებული, საინჟინრო სამუშაოებისთვის. თავად ასეთი საინჟინრო სტრუქტურის შექმნის პროცესი ძალიან რთული და საკმაოდ გრძელვადიანია. უპირველეს ყოვლისა, კოფერდამის დამონტაჟების ადგილას უზარმაზარი გროვა მიედინება. ამის შემდეგ, სტრუქტურა ადგილზევე იკრიბება: ნაწილ-ნაწილ ეშვება ფსკერზე ან გროვდება მშრალ დოკში, შემდეგ ისევ თავის ადგილას ბრუნდება და წინასწარ მომზადებულ შტაბელზე მონტაჟდება.

ფოტო: enr.com.

შენიშვნა: კოფერდამის განთავსება შეუძლებელია ნებისმიერ ადგილას. მის დამონტაჟებამდე, სერიოზული სამუშაოები ხორციელდება კონკრეტულ სამშენებლო ობიექტზე ზღვის ნიადაგის გასაანალიზებლად. გარდა ამისა, ინჟინრებმა უნდა გაითვალისწინონ ყინულის და შტორმის შეტევების ძალა, აგრეთვე ტემპერატურის ცვალებადობა.

ფოტო: pilebuck.com.

როგორც კი კოფერდამი დამონტაჟდება, იწყება მესამე ეტაპის სამუშაო – ეს არის წყლის სატუმბი. როდესაც ეს გაკეთდება, ობიექტში დაიწყება მიზნობრივი სამუშაოები: გემის შეკეთება, ხიდის მშენებლობა, გაზსადენის მშენებლობა, ნავთობის ავარიის ლიკვიდაცია და ა.შ. ეს ყველაფერი უკვე შესაძლებელია თანამედროვე ტექნოლოგიების წყალობით.