მანქანის შეღებილ ზედაპირზე ბუშტების გამოჩენა საგანგაშო და უსიამოვნო ნიშანია, რომელიც ჟანგვის პრობლემის დაწყებაზე მიუთითებს. გარემოებათა ეს ერთობლიობა განსაკუთრებით სამწუხაროა იმ სიტუაციებში, როდესაც მძღოლი იგებს, როდესაც კორპუსზე ბუშტები მაინც გამოჩნდა იმის მიუხედავად, რომ წინათ საფუძვლიანად მოხდა მისი მოთუთიება. დროა გაერკვეთ, თუ რა უნდა მოიმოქმედოთ ასეთ სიტუაციაში აღმოჩენისას.

კორპუსის მოთუთიება არა უნაკლო, თუმცა მანქანის ჟანგვითი პროცესების განვითარებისაგან დაცვის ერთ-ერთი მთავარი და საუკეთესო სიფრთხილის ზომაა. თავად თუთია წარმოადგენს ერთ-ერთს აგრესიული იერსახის გამანადგურებელი ზემოქმედების წინაშე არსებული ორი ძირითადი დაბრკოლებიდან. ამასთან ერთად უნდა გესმოდეთ, რომ მოთუთიება სხვადასხვა მეთოდებით ხორციელდება. დღესდღეისობით საუკეთესო მეთოდებად ცხელი და მოთუთიების მეთოდები რჩება. ყველა დანარჩენი ბევრად ნაკლებად საიმედოა და შესაბამისად არ ღირს მათზე, როგორც მომგებიან, იაფიან მეთოდებზე, იმედების დამყარება.

და მაინც, ადრე თუ გვიან, თუთიის ნებისმიერ საფარში იჩენს ხარვეზი თავს. ამდაგვარი რამ ორი მიზეზიდან ერთ-ერთის გამო ხდება. პირველი არის ქარხნული დეფექტი, ხოლო მეორე-თუთიის საფარის წლოვანება. პირველ მიზეზთან დაკავშირებით ყველაფერი მეტ-ნაკლებად გასაგებია. მეორე მიზეზის არსი კი იმაში მდგომარეობს, რომ დროთა განმავლობაში თუთიის უწვრილესი ფენა იწყებს ლითონისგან განშრევებას, რის შედეგადაც თავდაპირველად წარმოიქმნება სიცარიელეები, ხოლო შემდგომ ფორმირდება ნათალები თავად შეღებილი ზედაპირის ქვეშ. გარდა ამისა, თუთია შესაძლოა მანქანის კორპუსიდან ხელშეუხებლად მოშორდეს, თუკი მანამდე შეღებილი ზედაპირი დაზიანდება.

საღებავის ამოზნექვა ზუსტადაც იმ შემთხვევებისთვისაა დამახასიათებელი, როდესაც თუთია თანდათანობით ეცლება ლითონს. თავდაპირველად ხარვეზი თითქმის შეუმჩნეველი იქნება, თუმცა შესაძლოა თითქმის ერთი წლის შემდეგ მანქანის მთელი კორპუსი დაზიანდეს. ასეთ ვითარებაში მძღოლი ბუნებრივი არჩევანის წინაშე დგება: გადაარჩინოს მანქანა ან გაყიდოს იგი. დამცავი საფარის მოქმედება კიდევ რამდენიმე წელს გასტანს, თუმცა პირველივე ნიშნების გამოვლენისას უნდა მიიღოთ გადაწყვეტილება.

ასეთ სიტუაციებში მანქანების მუშაობის გახანგრძლივებისათვის საუკეთესო მეთოდია რეგულარული ადგილობრივი რემონტის განხორციელება. აუცილებელია დაზიანებული ადგილების გაწმენდა, გრუნტირება და ხელმეორედ შეღებვა. ამასთან ერთად, მკაცრადაა აკრძალული ყველა ქარხნული საღებავის მოშორება, რადგანაც ეს კორპუსის დაჟანგვას მხოლოდღა დააჩქარებს. წერტილოვანი რემონტისას უმჯობესია ძველი საფარი ლაქის ფენით დაფაროთ. სავსებით მისაღები იქნება, თუკი შეღებვის დაწყებამდე ხელოვნურ მოთუთიებას მიმართავთ. უმარტივესი გზაა გალვანიზებული მეთოდის განხორციელება მარილმჟავასა და მარილიანი ბატარეიკების მოთუთიებული კორპუსით.

პასუხის გაცემა

გთხოვთ დაწერეთ კომენტარი
გთხოვთ ჩაწერეთ თქვენი სახელი