პლანეტის 8 შთამბეჭდავი გზა, რომლის გავლას ყველა ვერ ბედავს

დედამიწას მილიონობით გზა და ბილიკი აკრავს. მათგან ზოგი ჩვეულებრივი და არაფრით გამორჩეულია. აი, სხვები დაუვიწყარ შთაბეჭდილებას ტოვებენ. ამავდროულად, ზოგი გზა მიმდებარე ულამაზესი ხედებით ან უჩვეულო ტრანსპორტით გვაოცებს. არსებობს გზები, რომელზეც გავლას ყველა არ დათანხმდება. ყველაფერი იმიტომ, რომ უსაფრთხოს ვერ ვუწოდებთ. Novate გიზიარებთ 8 შთამბეჭდავ გზას პლანეტაზე, რომელზეც გავლას ყველა ვერ ბედავს.

1. გუოლიანგის გვირაბი (ჩინეთი)

ჩინეთის ერთ–ერთ სოფელს სხვა დასახლებულ პუნქტთან ნორმალური გზა წლები არ ჰქონდა. გასული საუკუნის 70-იან წლებში დასახლების მაცხოვრებლებმა საკუთარი ძალებით პრობლემის მოგვარება და პირდაპირ მთაში გვირაბის გაჭრა გადაწყვიტეს, თან მხოლოდ ხელის ინსტრუმენტების გამოყენებით. ამან ხელი ვერ შეუშალათ, რომ დაახლოებით 4 მ სიგანის გზა გაეჭრათ და განათებისა და ვენტილაციისთვის თავისებური ფანჯრები გაეკეთებინათ. მართალია, გუოლიანგის გვირაბს მარტივ და უსაფრთხო გზას ვერ ვუწოდებთ, ამიტომ მძღოლები მაქსიმალურ სიფრთხილეს იჩენენ.

2. მეკლონგის სარკინიგზო ბაზრობა (ტაილანდი)

აი, ტაილანდში არის მეკლონგის ბაზრობა, რომელიც ასობით სხვა ადგილობრივ ბაზრობას მხოლოდ ერთი შეხედვით ჰგავს. სინამდვილეში ბაზრობის დაყენება პირდაპირ რკინიგზის ლიანდაგზე მოიფიქრეს, ამიტომ სავაჭრო რიგები პირდაპირი გაგებით იშლება, როცა მატარებლის სტვენა ისმის. ეს ნიშანია, რომ მატარებელი დაახლოებით 15 კმ/სთ სიჩქარით პირდაპირ სავაჭრო რიგებს შორის გაივლის. სწორედ ამიტომ, გზა პოტენციურად უსაფრთხოა არა მხოლოდ ტრანსპორტის მგზავრებისთვის, არამედ მათთვის, ვინც ბაზარში მარაგის უბრალოდ შესავსებად მოვიდა.

3. იუნგას გზა (ბოლივია)

იუნგას გზა, რომელიც ბოლივიის ქალაქებს ლა–პასსა და კოროიკოს აკავშირებს, ზღვის დონიდან 3300 მეტრიდან 360 მეტრამდე ეშვება, რაც თავისთავად უსაფრთხოს ხდის. დამატებით ვიწროა და ბევრი კვანძი აქვს, რომლის დაძლევა რთულია. და მაინც, ადგილობრივი მძღოლები გზას მშვიდად გადიან, თან ისეთი საიუველირიო სიზუსტით, რომ სატვირთო მანქანებსაც გავლა შეუძლიათ.

4. ეირ ჰაივეის გზატკეცილი (ავსტრალია)

ერთი შეხედვით ერთ–ერთი ყველაზე გრძელი და სწორი გზაა პლანეტაზე, რომელიც საშიში არ შეიძლება იყოს. თუმცა ავსტრალიის ეირჰაივეის გზატკეცილი ამ მტკიცებულებას უარყოფს. Novate–ს ინფორმაციით, 1660 კმ სიგრძის გზატკეცილზე მძღოლები საჭეს ძალიან ხშირად ვერ იმორჩილებენ. ეს ყველაფერი იმიტომ, რომ საოცრად ერთფეროვანი პეიზაჟი მძღოლებს საჭესთან დაძინებას აიძულებს.

5. სარკინიგზო გზა „ეშმაკის ცხვირი“ (ეკვადორი)

ამ უჩვეულო სახელის უკან იმალება სარკინიგზო გზა, რომელიც ამავე სახელწოდების კლდეზეა გაშენებული. მისი სიმაღლე ზღვის დონიდან 800 მეტრია. ბევრ ტურისტს უნიკალურად ლამაზი ხედები და ექსტრემალური გადასასვლელი უბიძგებს, რომ მატარებლის ვაგონების სახურავებზეც იმგზავრონ. ასეთი მოგზაურობა სახიფათოა, ამიტომ დღეს აკრძალულია.

6. პამბანის სარკინიგზო ხიდი (ინდოეთი)

პამბანის სარკინიგზო ხიდი, რომელიც ინდოეთსა და ამავე სახელწოდების კუნძულს აკავშირებს, 1964 წელს პოლკის სრუტეში ძლიერი ქარიშხლის გამო განადგურდა. სტრუქტურა აღადგინეს, მაგრამ რთული სათქმელია, რომ იგივე არ განმეორდება. სწორედ ამიტომ, თუ ქარის სიჩქარე 55 კმ/სთ სიჩქარეზე მეტია, მატარებლის ყველა მგზავრს საფრთხის შესახებ სპეციალური სიგნალის გამოყენებით აფრთხილებენ.

7. ყარაყორამის გზატკეცილი (პაკისტანი–ჩინეთი)

პლანეტის ყველაზე მაღალმთიანი ყარაყორამის გზატკეცილი, რომლის სიგრძე 1300 კმ–ია, ერთდროულად ორ ქვეყანაში გადის. Novate–ს ინფორმაციით, გზის ერთ–ერთი მონაკვეთი ზღვის დონიდან 4600 მეტრზე მაღლაა. ამინდიც საფრთხეს მატებს: რეგულარული მუსონური წვიმები, რომლებიც ზაფხულში მოდის, გზას ხშირად შლის და მეწყერს იწვევს. ზამთარში გზატკეცილი უამინდობის და ზვავსაშიშროების გამო საერთოდ იკეტება.

8. დიუ გუას პასაჟი (საფრანგეთი)

როგორც ჩანს, ეს უჩვეულო გზაა, რომელიც საფრანგეთსა და კუნძულ ნუარმუტიეს აკავშირებს. თუმცა ეს მხოლოდ ერთი შეხედვით. სინამდვილეში, ზღვის მოქცევის პერიოდში მთლიანად იძირება, წყალქვეშ 4 მ სიმაღლეზე ხვდება. სწორედ ამიტომ, მასზე გავლა დღეში მხოლოდ ორჯერ შეიძლება.